Disse flittige medarbeiderne tar aldri ferie

De aller fleste medarbeiderne du har til å jobbe for deg, vil på et tidspunkt ta ferie i løpet av året. Ofte samtidig, og i juli. Men hva om du kunne ha ansatte som aldri tar ferie, ikke blir syke og har 24 timers arbeidsdager?

Robot as a Service er en tjeneste vi tilbyr til våre kunder som ønsker automasjon med digitale roboter. La oss si at dette er et vikarbyrå som vi driver, hvor vi trener roboter til å gå på jobb hos kundene etter avtalt tid og gjøre avtalt arbeid. Hos noen kunder skal roboten komme på jobb hvert 5. min, mens andre kun trenger bistand én gang i måneden. Fordelen med dette er at samme robot lærer seg å gjøre oppgaver for HR, Innkjøp, Lønn, Logistikk, Regnskap, og alle andre avdelinger med effektiviseringsbehov.

Som en hvilken som helst vikar, så får roboten adgang til bygget (les: nettverket) og fagsystemene den skal jobbe i. Denne roboten er altså ikke mer robust enn at tilgangene fungerer hver gang den kommer på jobb.

Våre roboter utfører ofte kritiske oppgaver for kundene, og da må vi jobbe proaktivt for å fange opp dersom ting ikke er som det skal være.

Så, hva gjør i Imara for å sørge for at vi fanger opp når roboten ikke får gjort jobben sin?

Jo, under kartleggingsfasen så bestemmer vi sammen med kunden hvilke feilsituasjoner de gjerne vil ha varsel om slik at de kan rette på det og sende det tilbake til roboten for behandling igjen. Men det viktigste vi trener robotene til, er å varsle oss når de ikke kommer inn døra. Dette kan være fordi passord er utløpt, fagsystemet er blitt oppdatert, data og informasjon til behandling er ikke som forventet, etc. Altså, alle type feilsituasjoner som vi ikke kan forutse, trener vi robotene til å varsle oss om. For å få til dette så har vi utviklet vårt eget interne varslingssystem som skiller oss fra konkurrentene.

En viktig kvalitetssjekk hos oss i Imara er at automatiserte prosesser er aldri bedre enn feilhåndteringen vi legger til i grunn for prosessene. Vi er nødt til å trene roboter som kan behandle de kjente og ukjente feilsituasjonene slik at enten vi eller kunden blir varslet, avhengig av hva feilen handler om. Dette resulterer i at ingen part trenger å overvåke robotene – vi kan slappe av og være trygge på oppgavene blir gjort – ellers blir vi proaktivt varslet. Slik kan kundene våre være trygge på at viktige oppgaver blir utført som avtalt.

Lyst til å teste? Ta kontakt med oss her.

Inactive

Simplifying IT
for a complex world.
Platform partnerships
Business Challenges

Digital Transformation

Security

Gaining Efficiency

Industry Focus